Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 21.10.2019, 05:59

Великописарівська районна станція юних натуралістів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

З досвіду роботи Великописарівської районної станції юних натуралістів

З.П.Драгун

директор Великописарівської

районної станції юних натуралістів,

Сумської області

Процеси реформування в Україні обумовлюють необхідність докорінних змін у справі навчання, виховання та розвитку громадян нової генерації, здатної до інноваційного типу життя, адекватного реагування на зміни й активної діяльності в новому середовищі, постійного самовдосконалюватися.

У контексті зазначеного позашкільна освіта має бути спрямована на розв’язання сучасних освітніх проблем: розвиток ключових компетентностей вихованців, формування в них нового стилю мислення.

Життя вимагає розглядати цей процес не лише в контексті гуманізації освіти, виховання творчої особистості, її соціалізації, а й розроблення та практичного запровадження новітніх педагогічних технологій.

Вищезазначене спонукає педагогічний колектив Великописарівської станції юних натуралістів(далі райСЮН) працювати над створенням і вдосконаленням як власних систем навчання та виховання зокрема, так і системи еколого-натуралістичної освіти району в цілому.

Аналізуючи роботу райСЮН педагогічний колектив визначив для себе правильність, пріоритетність першочерговість завдань, виконання яких зумовлять інноваційний розвиток позашкільної освіти.

Упродовж останніх трьох років питання збереження мережі райСЮН, їхньої життєдіяльності та розвитку, співпраці із загальноосвітніми навчальними закладами розглядалося на засіданнях колегії відділу освіти, молоді та спорту Великописарівської державної адміністрації і знаходиться на постійному контролі райдержадміністрації. Таким чином в 2011 році на райСЮН розширена мережа гуртків, за останні два роки з’явилися 3 нові профілі гурткової роботи: «Природа і фантазія», «Екологи-краєзнавці», «Саду мого дивосвіт». З 01.09.2013  планується з передача шкільних годин гурткової роботи  на райСЮН для збільшення охоплення дітей позашкільною освітою.

У Великописарівській райСЮН триває робота з модернізації змісту та форм навчально-виховної роботи з дітьми, узагальнюється та поширюється передовий досвід керівників гуртків. Педагогічний колектив  працює над методичною проблемою закладу: «Виховання екологічної культури на знаннях законів природи та формування позитивного ставлення до неї, розвиток природних здібностей, створення умов для духовного та інтелектуального розвитку дітей та юнацтва, формування їхньої національної самосвідомості, творчих інтересів і талантів». Навчально-виховний процес здійснюється за еколого-натуралістичним, сільськогосподарським, декоративно-ужитковим та ботанічним напрямком.

Великописарівська райСЮН є координатором еколого-натуралістичної роботи для загальноосвітніх закладів району. Для набуття навичок і практичного досвіду, стимулювання та самоствердження вихованців проводяться районні масові заходи. Щорічно близько 1500 дітей і підлітків мають можливість реалізувати свої таланти й здібності, беручи участь у цих заходах. На виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від 27.07.2012 року за №258-ОД «Про запровадження в районі соціально-освітнього проекту «Дійти до кожного, зацікавити всіх» райСЮН розроблені заходи. На виконання заходів з реалізації проекту «Дійти до кожного, зацікавити всіх»: з метою популяризації  позашкільної освіти та підняття іміджу районної станції юних натуралістів проведено «Дні відкритих дверей». Протягом навчального року були проведені презентації позашкільної роботи та різноманітні заходи: «Свято квітів», «День юного натураліста в Україні», «Свято врожаю», «День зимуючих птахів», «День Святого Миколая», «Збережи зелену красуню», новорічне свято «Все завжди збувається»; виставки: виставки-конкурси «Букетів і композиції із квітів», «Природа і фантазія», «Замість ялинки – новорічний букет», «Свято зимуючих птахів», «Свято зустрічі птахів»; конкурси та виставки малюнків, конкурс на виготовлення кращої годівнички для птахів; участь у Всеукраїнських та Міжнародних заходах.

Велика робота ведеться щодо співпраці із сільськогосподарськими та лісогосподарськими підприємствами, громадськими організаціями, приватними підприємствами та державними установами. Результатом такої співпраці є проведення різноманітних еколого-природоохоронних, просвітницьких акцій і заходів, експедицій, ярмарок, виставок, майстер-класів, екскурсій тощо.

Педагоги приділяють багато уваги трудовому вихованню – основі життя й розвитку особистості, джерелу її моральних і духовних багатств. Основною базою для творчої науково-дослідницької роботи вихованців є навчально-дослідна  земельна ділянка. Вона займає важливе місце в пізнанні вихованцями природи, виховує конкурентоспроможного господаря своєї землі, здатного творчо мислити, чітко орієнтуватися в реаліях і перспективах життя, розуміти традиції та соціально-культурні цінності українського народу, бути продовжувачем національних трудових традицій. Робота на НДЗД формує свідоме ставлення до сільськогосподарської праці, готовності до роботи в ринкових умовах, розуміння ролі праці в житті людини і суспільства. «Праця і тільки праця – основа всебічного розвитку особистості. Не може бути й мови про всебічний розвиток, якщо людина не пізнала радості праці" писав у своїй праці «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості» В.О. Сухомлинський.

На навчально-досліднійземельній ділянці райСЮН проводиться суспільно корисна, продуктивна праця, юннатівська, дослідницька та природоохоронна робота, трудова практика школярів. На основі практичної роботи діти дізнаються, яке значення маютьсприятливі умовидля успішного вирощування рослин, розширюються їх знання про різновидність рослин. Підсумком навчально-дослідницької роботи проведеної на ділянці є щорічні виставки, свята “Врожаю”, які проводятьсяна нашій станції.А такожактивна участь дітей у Всеукраїнських акціяхта конкурсах, де маємо призові місця: “Плекаємо сад” - ІІ місце в обласному етапі, ”Кролик” - ІІ місце, в трудовій акції “Парад квітів біля школи” - ІІІ місце на обласному рівні та стали переможцями на Всеукраїнському рівні, в конкурсі на кращу навчально-дослідну земельнуділянку – ІІІ місцев обласному етапі, та на Всеукраїнському етапі маємо диплом переможців ІІ ступеня.

 Разом з цим відсутність або недостатня площа НДЗД у навчальних закладах району є причиною розформування виробничих бригад і трудових загонів. Розв’язанню цих питань сприятиме розроблення та затвердження міністерством освіти і науки України та Міністерством аграрної політики нового положення про НДЗД, що на сьогоднішній день є вирішальним фактором збереження трудового виховання в освіті.

Упровадження інноваційних форм і методів у навчально-виховний процес та управлінську діяльність дало можливість значно підвищити позитивний імідж закладу на районному, обласному, всеукраїнському рівнях. Наполеглива праця керівників гуртків та вихованців за останні три роки створила маленький оазис квітучої природи, яка приносить насолоду не тільки вихованцям, а й щирим великописарівчанам.

Упродовж 2013 року педагогічним колективом застосовувалися методи і форми інтерактивного навчання та виховання; впровадження методу проектів. Саме метод проектів визнаний педагогами закладу найбільш ефективним у процесі навчання та виховання, активізації її самостійної, пізнавальної, пошуково-дослідницької роботи; розвитку критичного мислення як керівників гуртків, так і вихованців. Впроваджені в роботу навчально-виховні проекти «Допоможемо зимуючим птахам» та «Посади сад» дають свої результати: юні друзі природи стали переможцями у Всеукраїнській акції «Годівничка» на обласному рівні; юними садівниками посаджений молодий сад.

Важливим напрямом екологічної освіти є просвітницька робота. В умовах сучасного розвитку суспільства актуальним є еколого-правове виховання, спрямоване на виховання правової культури особистості в її ставленні до довкілля. Заклад проводить системну просвітницьку роботу з різними віковими, соціальними і професійними групами населення.

Стратегія розвитку, пріоритетні цілі й завдання навчального закладу визначено Програмою розвитку позашкільної освіти Великописарівщини на період до 2014 року, що розроблена на підставі відповідних Державної цільової, регіональної. Нажаль ця програма не виконується на 100%, внесені зміни у програму унеможливлюють удосконалення матеріально-технічної бази, що призводить до труднощів в організації навчально-виховного процесу.

І все ж зусилля педагогів зосереджено на реалізації пріоритетних напрямків позашкільної освіти, а саме:

- збереження та розвиток мережі райСЮН для надання додаткових освітніх послуг, виховання і розвику дітей та молоді згідно з їх запитами і потребами;

- використаня виховного потенціалу системи позашкільної освіти як основи гармонійного розвитку особистості;

- створення ефективної системи пошуку, підтримки і розвитку талановитої учнівської молоді;

- урізноманітнення напрямів позашкільної освіти, удосконалення форм, методів і засобів навчання та виховання.

Усе вищезазначене дає підстави для твердження про те, що позашкільна освіта не тільки відкриває шлях до здійснення дитячих мрій, а й навчає наполегливо працювати, бути відповідальним, отримувати соціальний досвід. Тому ефективність роботи Великописарівської районної станції юних натуралістів залежить від досвіду та відповідальності педагогів навчального закладу. Попереду багато планів та ідей, спрямованих на оптимізацію навчально-виховного процессу, який працюватиме на особистість дитини, її творчий розвиток і формування життєвих компетентностей.

 

 

Список літератури:

 

1. Еколого просвітницька діяльність учнівської молоді в позашкільному навчальному закладі [Упор.Н.Ф. Бойко] // Позашкільна освіта Сумщини: регіональний аспект. / За заг. ред. Тихенко Л.В. [Упор. Л. М. Бондар, Т. М. Крекотіна, Н. В. Перепелиця] – Суми : Нота-бене – Вип. 1-2012. – С. 43-44.

2.Корнієнко С.В. Орієнтири розвитку еколого-натуралістичної освіти й виховання в регіоні  // Позашкільна освіта Сумщини: регіональний аспект. / За заг. ред. Тихенко Л.В. [Упор. Л. М. Бондар, Т. М. Крекотіна, Н. В. Перепелиця] – Суми : Нота-бене – Вип. 1-2011. – С. 22.

3.Пшенична Л.В. Прогностичні орієнтири інноваційного розвитку позашкільної освіти Сумщини // Позашкільна освіта Сумщини: регіональний аспект. / За заг. ред. Тихенко Л.В. [Упор. Л. М. Бондар, Т. М. Крекотіна, Н. В. Перепелиця] – Суми : Нота-бене – Вип. 1-2012. – С. 5-6.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Юннат (24.02.2015)
Переглядів: 186 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2019
    Безкоштовний хостинг uCoz