Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.09.2019, 21:50

Великописарівська районна станція юних натуралістів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Праця - основа всебічного розвитку особистості

Праця - найвеличніша краса,

 але разом із тим

і страшенно важка справа.

В.О. Сухомлинський.

 Допомагати учням зорієнтуватись в сучасному світі, обрати правильний шлях в житті, сформувати творчу особистість, котра здатна самостійно приймати рішення - головне завдання кожного педагога  Великописарівської районної станції юних натуралістів.

Навчально-дослідна  земельна ділянка є базою для творчої науково-дослідницької роботи вихованців. Вона займає важливе місце в пізнанні учнями природи, у вихованні в них інтересу до природи рідного краю і формування любові  та бережливого ставлення до неї. "Праця і тільки праця - основа все­бічного розвитку особистості. Не може бути й мови про всебічний розвиток, якщо людина не пізнала радості праці" писав у своїй праці "Проблеми виховання всебічно розвиненої особистос­ті" В.О.Сухомлинський.

Для забезпечення ефективності навчально-виховного  процесу  навчально-дослідна ділянка  Великописарівської районної станції юних натуралістів має такі відділки: квітково-декоративний, плодово-ягідний, польових та овочевих культур, колекційний. Загальна площа 0,5 га.

На навчально-дослідній  земельній ділянці проводиться суспільно корисна, продуктивна праця, юннатівська, дослідницька та природоохоронна робота, трудова практика школярів. На основі практичної роботи діти дізнаються, яке значення мають  сприятливі умови  для успішного вирощування рослин  та підвищення їх родючості, розширювати їх увагу про різновидність рослин.

Основним напрямком дослідницької роботи є вивчення строків висівання різноманітних культур, біологічні методи захисту рослин, отримання здорового садибного матеріалу, вивчення різних видів розмноження рослин. А також враховуючи  екологічні умови та зміну клімату, першочерговою стала робота по вивченню сортів овочевих культур, які є продуктивними на нашій території. Робота на ділянці проводиться згідно з планом, затвердженим  директором станції і розглянутим на педагогічній раді.  Всі агротехнічні заходи, пов’язані з вирощуванням рослин  і виконанням дослідів, стараємося проводити на високому рівні. У результаті дослідницької роботи діти заповнюють щоденник дослідницьких робіт. Підсумком навчально-дослідницької роботи проведеної на ділянці є щорічні виставки, свята “Врожаю”, які проводяться  на нашій станції.  А також  активна участь дітей у Всеукраїнських акціях  та конкурсах, де маємо призові місця: “Плекаємо сад” - ІІ місце в обласному етапі, ”Кролик” - ІІ місце, в трудовій акції “Парад квітів біля школи” - ІІІ місце, в конкурсі на кращу навчально-дослідну земельну  ділянку – ІІІ місце   в обласному етапі, та на Всеукраїнському етапі маємо диплом переможців ІІ ступеня.

На нашій станції в 2011-2012 н.р.  Був вирощений добрий урожай овочевих культур: цибулі, огірків, капусти, помідорів, перцю. Який був використаний для потреб шкільної їдальні та потреб їдальні двох дитячих садочків.

Працюють наші вихованці і в плодово-ягідному відділку за проектом “Посади сад”  під керівництвом  керівника гуртка  «Юних садівників» Ващенко  В. П.  В цьому році  окрім яблунь сорту Радогость, ми висадили   молоді саджанці  груші сорту Конференція, сливи сорту Президент,  та мелітопольські черешні. Поповнили ягідний відділок суницею сорту Десна, саджанцями глоду та київської вишні.

У квітково-декоративному відділку вихованці вирощують саджанці декоративних дерев та квітів, вчаться розмножувати їх різними способами. Тут, зокрема, ростуть: оцтове дерево, горіх Манжурський, різні сорти бузку, туя, липа, можевельник, ялівець Козацький, шипшина, а цією весною висаджені саджанці Софори Японської.

За свою працю, за витрачений час та любов на догляд за нашими зеленими друзями вихованці разом з керівниками мають велику нагороду, це насолода від квітучих квітників та щедрих врожаїв. Вирощений власними руками урожай викликає у дитини бажання працювати вдвічі більше. І якщо вдається це підтримати, організовуючи роботу, навчаючи юннатів  у гуртках сільськогосподарського напрямку, то це  найкращій результат роботи  керівника. Дійсно, сільські діти  тісніше пов’язані з природою, сільськогосподарським виробництвом, добрим  прикладом для дітей є праця батьків-хліборобів,  механізаторів, фермерів.

Трудове  виховання прищеплює дитині любов до праці, формує творчі здібності. В процесі вдосконалюється сама людина, формується її особистість. Широке залучення молоді до позашкільної  діяльності  сприяє набуттю відповідних навичок, вмінь, а здобуті на гуртках  сільськогосподарського  та біологічного напрямку  основи професійної майстерності допоможуть  в майбутньому  стати самодостатньою  людиною, що застосовує  свої здібності в різних галузях науки і сільського господарства.

Сучасні тенденції розвитку освіти в Україні надають можливість нашій молоді на базі навчально-дослідних земельних ділянок загальноосвітніх та позашкільних закладів поглибити та закріпити знання на практиці.   Плануючи роботу станції юних натуралістів ми обов’язково  враховуємо інтереси та вікові особливості дітей, дотримуємося системності в роботі. Тому перспективу розвитку трудового виховання вбачаємо в непохитній співпраці загальноосвітніх закладів зі станцією юних натуралістів.

 

Директор  Великописарівської райСЮН Зоя Драгун

Література.

  1. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: У 5т.-К.: Радянська школа,1976.
  2. Вербицький В.В. Юннатівський рух в Україні – К: «Демімур», 2001.
  3. Вербицький В. В. Еколого-натуралістична освіта в Україні: Історія, проблеми, перспективи – К:СПМ «Аверс», 2003.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Юннат (24.02.2015)
Переглядів: 146 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2019
    Безкоштовний хостинг uCoz