Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.09.2019, 21:49

Великописарівська районна станція юних натуралістів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Методика проведення дослідів на навчально –дослідній ділянці

Про важливу роль сільського господарства в економіці країн та в житі людей, знають усі. Саме воно забезпечує населення продуктами харчування, а промисловість – сировиною.

Одним з основних завдань сільськогосподарського виробництва є оптимальні умови для життя і розвитку рослин та тварин, щоб на одиниці площі виростити найбільшу кількість продукції, добитись максимальної віддачі від кожної тварини при оптимальних затратах праці та мінеральних ресурсів.

Для вирішення цих завдань необхідне постійне поглиблення наукових знань, пошук засобів передбачених зміну рослин, виведення нових форм і сортів сільськогосподарських рослин, що мають високий рівень пристосування до умов середовища, та зміна умов середовища в залежності від потреб рослин. Ці проблеми вирішуються під час проведення науково-дослідницької роботи, вивчення біології рослин та прийомів вирощування, пошук нових шляхів підвищення продуктивності.

До основних методів агрономічного дослідження відносяться лабораторні, вегетаційні, польові досліди, які в поєднанні з спостереженнями за рослинами та умовам зовнішнього середовища є найголовнішими інструментами наукової агрономії. Дослідження та досліди(експерименти) мають специфічні особливості та проводяться у відповідності до методик.

Спостереження - це кількісна чи якісна реєстрація фактора, за яким проводиться спостереження: стану, признаку, властивостей та інше. Наприклад, це наявність в ґрунті поживних, речовин вологи, холодостійкість, засухостійкість, вологість повітря, температура ґрунту. Спостереження, як правило, не самостійний прийом дослідження а тільки складова більш складного методу дослідження - досліду.

Дослід - це таке вивчення, при якому дослідник штучно викликає явища або змінює умови так, щоб виявити сутність явища, походження , причину та взаємозв’язок предметів та явищ, наприклад  змінює дози добрив або х сполучення, норми висіву насіння, норм полив тощо.

Проведення дослідів з учнями на навчально - дослідних ділянках шкіл та позашкільного закладу дає змогу разом з учнями поставити питання: «Що, де, коли, як?», тобто визначити мету досліду, умови його проведення та проаналізувати отримані результати.

Одним із правил успішного проведення дослідницької роботи у школі є правильна підготовка та організація учнівського колективу. Завідувач навчально-дослідною ділянкою повинен скласти план роботи на ділянці і затвердити його на педагогічній раді. А також розробити тематику дослідів для кожного гуртка юннатів і обговорити її з ними.

Колективно розробляється план досліду приблизно такого змісту:

Тема. Мета і завдання. Схема проведення і площа. Методика проведення досліду (план агротехнічних заходів, зміст спостережень і досліджень) Необхідне обладнання і матеріали, список необхідної літератури.

При складанні робочого плану учні повинні ознайомитись з біологічними особливостями культури, яка вивчається у досліді, агротехнікою її вирощування.

Перед закладкою досліду потрібно провести заняття на тему: «Методика закладання і проведення польового досліду» і ознайомити дітей з поняттями: дослідна ділянка, облікова площа, захисна смуга, повторність досліду, варіанти досліду, виключка(площа, яка виключається з досліду).

Польовий дослід - це дослідження життя рослин в польових умовах на спеціально відведених ділянках для встановлення кількісного впливу умов або прийомів вирощування на врожай сільськогосподарських рослин та його якість.

Правильно проведені польові досліди дають необхідні результати, які можуть широко використовуватись для розробки і наукового обґрунтування ґрунтуються переважно на різних агротехнічних прийомах. Усі практичні рекомендації щодо вирощування сільськогосподарських культур ґрунтуються на результатах польових дослідів.

Дослідна ділянка - це частина поля, виділена для проведення досліду.

Від правильного її вибору значною мірою залежить точність досліду і достовірність його результатів. Бажано, щоб грунт ділянки був однорідним і типовим для даної місцевості.

Підготувала: Скоромна З.М., методист

Веикописарівської станції юних натуралістів.

Категорія: Мої статті | Додав: Юннат (25.01.2019)
Переглядів: 45 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2019
    Безкоштовний хостинг uCoz