Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.09.2019, 21:48

Великописарівська районна станція юних натуралістів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опис власного досвіду Ващенко В.П.

Опис досвіду роботи керівника гуртків

(«Юні садівники»,  «Юні овочівники», «Природа і фантазія», «Флористика») Великописарівської районної станції юних натуралістів

Ващенко Віри Павлівни

Праця - найвеличніша краса,

 але разом із тим

і страшенно важка справа.

В.О. Сухомлинський.

 

В наш час актуальним у вихованні підростаючого покоління є тема екологічної культури, що є складовою всього виховного процесу сучасної освіти.

Вся гурткова робота у Великописарівській  станції юних натуралістів має еколого-натуралістичний напрям. Вона спрямована на вивчення, дослідження та збереження природних ресурсів нашого краю. Щоденно на заняттях  керівник гуртка має можливість нагадувати вихованцям про збереження всього живого, що нас оточує, про запобігання будь-яких негативних проявів нищення природи: пожежі, зрубування дерев, полювання на мешканців лісу та водойм.

 Працюючи над проблемою «Формування екологічної культури вихованців, впровадження різних напрямів навчально-дослідницької  роботи»  я виховую у своїх вихованців любов до природи та на практиці навчаю примножувати зелений світ рідного краю.

 Вихованці гуртка «Юні садівники» займаються озелененням території свого закладу (райСЮН), висаджують декоративні та плодові дерева, доглядають сад і плодово-ягідну ділянку, проводять дослідницьку роботу. Цим я намагаюсь  поглиблювати не тільки екологічні знання учнів а й виробляю навички колективної праці, розвиваю творчу ініціативу, сприяю професійній орієнтації школярів.

Юннати постійно приймають участь у вирощуванні та посадці плодових дерев. Ця робота поглиблює екологічні знання учнів виробляє навички колективної праці, розвиває творчу ініціативу, сприяє професійній орієнтації школярів. З 2011 року вихованці райСЮН працюють у саду виконуючи завдання навчально-виховного проекту «Посади сад». Запланована робота потребує багато кропіткої праці. Формуючи у вихованців трудові навички догляду за садом, ми намагаємося виховати справжніх господарів своєї землі.

Гордістю станції є яблуневий сад, який доглядають юні садівники. В процесі роботи над проектом висаджений молодий сад, в 2012 році,  окрім яблунь сорту Радогость, ми висадили   молоді саджанці  груші сорту Конференція, сливи сорту Президент,  та мелітопольські черешні. Поповнили ягідний відділок суницею сорту Десна, саджанцями глоду та київської вишні.

Прикрасою та улюбленим смаколиком саду стала суниця. Разом із юними садівниками в 2014 році висадили грядку суниці сорту «Гігантела», яка вже на початку літа 2015 року віддячила юннатам за  працю солодкими ягідками.  Особливо смакують діти, які в цей час перебувають у таборі «Юннат» та «Дивоквіт».

Я навчаю дітей проводити нескладні досліди, таким чином отримуємо для свого саду саджанці шляхом стратифікації насіння ( з осені закладаємо у пісок насіння або кісточки плодових дерев для пророщування, щоб навесні висадити у відкритий грунт сіянці). Використовуючи спосіб розмноження стратифікацію, юннати отримали посадковий матеріал абрикоси. Дворічні саджанці абрикоса в 2015 році висаджені на ділянці. Їх  ретельно доглядають юні садівники  та ведуть спостереження. Восени 2015 року було застратифіковане насіння хеномелесу та горіха волоського. На початку весни юннати спостерігали за сходами горіха та хеномелесу.

Продовжуючи роботу в саду восени 2016 року ми висадили нові сорти яблунь: Сапфір, Папіровка, Флоріна, Айдаред, Теремок, Чемпіон, Амулет; сливи – Альтана та Ренклод.

Висаджені ягідні кущі: йошти,калина, жимолость Богдана та Великоплідна, Барбарис, смородина червона і чорна а також Ліщина.

Декілька років поспіль юннати  виконують завдання Всеукраїнської трудової акції «Плекаємо сад». Кожного року юннати отримують у трудовій акції призові місця на обласному етапі та 2014 році стали переможцями на Всеукраїнському етапі.

На навчально-дослідній земельній ділянці (НДЗД) працює гурток «Юні овочівники» де діти вивчають сортові якості овочевих культур: квасолі, огірків, кукурудзи, цибулі перцю, буряків, кавунів та динь. Роботу юннатів на дослідній ділянці я спрямовую на ознайомлення з основами сучасного сільськогосподарського виробництва,  де діти набувають практичні уміння і навички з агротехніки вирощування овочевих культур.

 Велику увагу в роботі з дітьми я приділяю дослідницькій роботі.  Основними напрямками дослідницької роботи є вивчення строків висівання різноманітних культур, біологічні методи захисту рослин, вивчення сівозмін, отримання здорового і врожайного садибного матеріалу, вивчення різних видів розмноження рослин.

Для проведення досліду  разом із гуртківцями обираємо рослину над якою буде проводитись дослід, складаємо план: готуємо насіння для висіву, закладаємо дослід, проводимо спостереження та обробляємо отримані результати. Тематику дослідів планую так, щоб вона була пов’язана із змістом навчальної програми і спрямована на підвищення врожайності овочевих культур. Наприклад: вплив пасинкування на урожайність кукурудзи чи помідорів, вплив органічних добрив  на урожайність цибулі, сортовивчення столових буряків, вплив мульчування на урожайність часнику.

 Для  підвищення урожайності застосовуємо принцип органічного землеробства: компости, рештки рослин, деревний попіл;  принцип сівозміни  та механічний обробіток  землі. Ці принципи підвищують родючість грунтів та покращують їх структуру.

 Кращим показником успішної роботи юних овочівників є участь  гуртківців у Всеукраїнському конкурсі «Навчально-дослідних земельних ділянок» де останні декілька років отримуємо призові місця як на обласному рівні так і на Всеукраїнському. Також  підсумком навчально-дослідницької роботи проведеної на ділянці є щорічні виставки, свята “Врожаю”, які я організовую разом з вихованцями на станції юннатів.

 Вся моя робота на станції юних натуралістів як керівника гуртків еколого-натуралістичного напряму  носить і естетичний та творчий характер. Це робота із природним матеріалом, де праця і творчість – один із дійових засобів виховання у дітей любові до природи і мистецтва. Багатство рослинного світу України, різноманітність його форм, кольору, легкість і доступність в роботі з ним – все це відкриває можливість для творчості дітей.

Гуртки «Природа і фантазія» та «Флористика» захоплює і приваблює дітей барвами та різноманітністю листочків дерев, рослин; формами квітів та їх пелюсток;  красивими гілочками рослини чи плодів. Важливою складовою програми роботи гуртка  є збір та заготівля природного матеріалу, засушування та зберігання.  Дітям дуже подобаються екскурсії у природу, метою якої і є заготівля природного матеріалу. Знайдена дитиною цікава гілочка чи квітка  в уяві дитини викликає цікавість  та надихає до створення свого виробу придуманого самостійно. Ось тут і потрібна допомога керівника гуртка. Правильна порада, допомога підібрати потрібний колір, відтінок чи розмір, створити фон чи рамку до виробу потребує майстерності та вміння. Дитину переповнює почуття радості, коли найзвичайнісінькі листочки з дерева чи пелюсточки квітів стають метеликами чи птахами; каштани, жолуді, шишки чи горішки лісовими звірятами; з насіння овочів та фруктів створюються неповторні квіти.

 Я вважаю, якщо такі заняття приносять дитині радість та задоволення, переповнюють їх душі гордістю за власноруч створену роботу, то  нам, дорослим,  треба більше надавати можливостей  дітям творити прекрасне, переконувати,  що власноруч створений подарунок мамі чи татусеві є цінним дитячим «шедевром».

 Щоразу готуючись до заняття у своїй роботі я використовую  нові техніки та технології. На сьогоднішній день актуальною є тема «Обереги». На початку практичного заняття я наголошую дітям, що виготовляють оберіг із екологічно чистого природного матеріалу; з  особливими, добрими намірами; веселим  настроєм;  щирими почуттями.  Дітям  подобається виготовляти обереги тому, що на їхню думку, виготовлений оберіг власноруч, набуває неабиякої захисної сили. Важливо, що діти мають можливість реалізувати свої роботи на щорічній ярмарці, яка проводитиься в селищі на Масляну. Також популярними серед дітей є свята, виставки, конкурси, вікторини які ми організовуємо на станції. Мої вихованці з задоволенням отримують грамоти та подяки в різноманітних конкурсах еколого-натуралістичного спрямування.

Переможницею районних конкурсів до  Міжнародного дня птахів 2014р. у номінації «Оповідання про птаха року-2015 «Серпокрилець чорний»» стала Бочарова Валерія вихованка гуртка «Флористика» , також нагороджена грамотою ОЦПО та РТМ за активну участь у Всеукраїнському конкурсі «Птах року» у 2014році. Переможницею конкурсу  «Замість ялинки  - новорічний букет» в номінації «Новорічна листівка», (наказ райСЮН від 25.12.2015 №47-ОД)  Подпрятова Ольга, вихованка гуртка «Природа і фантазія». Колісник Олег, вихованець гуртка «Юні овочівники» ІІІ місце в конкурсі  «Замість ялинки  - новорічний букет» в номінації «Стилізована ялинка», наказ райСЮН від 25.12.2015 №47-ОД. Гулай Олеся, вихованка гуртка «Юні садівники» отримала ІІ місце в конкурсі  «Замість ялинки  - новорічний букет» в номінації «Новорічна листівка», наказ райСЮН від 25.12.2015 №47-ОД; Пруднік Артем переможець конкурсу малюнків «Рослини – символи України» в рамках районної акції «День юного натураліста в Україні», 2015р. та посів І місце у конкурсі – виставці виробів з природного матеріалу «Природа і фантазія», 2015р.. Саган Іван має ІІІ місце у конкурсі – виставці виробів з природного матеріалу «Природа і фантазія», 2015р.. У Токарева Максима, вихованеця гуртка «Юні садівники» ІІ місце у конкурсі – виставці виробів з природного матеріалу «Природа і фантазія», 2015р.. Кучков Андрій, вихованець гуртка «Юні садівники» нагороджений грамотою за активну участь у конкурсі – виставці виробів з природного матеріалу «Природа і фантазія», 2015р.. В рамках заходів до «Міжнародного дня птахів» ІІ місце у номінації «Малюнок про рожевого пелікана» посіла Мороз Тетяна, вихованка гуртка «Природа і фантазія», також вона є переможницею конкурсу малюнків «Рослини – символи України» в рамках районної акції «День юного натураліста в Україні», 2015р. Примак Валерія, вихованка гуртка «Природа і фантазія» отримала ІІІ місце в конкурсі  «Замість ялинки  - новорічний букет» в номінації «Новорічна листівка», наказ райСЮН від 25.12.2015 №47-ОД.

 Я впевнена, що екологічне виховання та вивчення природи таким  практичним способом, коли діти не тільки спостерігають за розвитком природи очима і розумом, а самостійно саджають дерева, висівають в грунт насіння, висаджують розсаду, обробляють зібраний природний матеріал, працюють над проектами, беруть участь у різноманітних конкурсах  – сприяє вихованню свідомого ставлення до оточуючого середовища, до здоров'я та розвитку творчої особистості.

 

Вхід на сайт

Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2019
    Безкоштовний хостинг uCoz